Veel gestelde vragen

 

 

Hoe kan ik een product zoeken op de website?

Rechts bovenin het scherm ziet u een zoekmogelijkheid. U kunt hier het gewenste product middels een woord omschrijven. De overeengekomen producten zullen worden getoond. Heeft u uw product niet gevonden? De producten zijn ingedeeld in verschillende categorieën om het zoeken makkelijker te maken.

 

Krijg ik een bevestiging van de bestelling?

Als de bestelling succesvol is afgerond krijgt u een bevestiging op het door u ingegeven emailadres.

 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Indien uw bestelling vóór 16.00 uur bij ons ingediend is en het product op voorraad is, zal het de volgende dag bij u binnen zijn. Indien het product een afwijkende levertijd heeft, is deze levertijd bepalend voor het ontvangen van de levering.

 

Wat zijn de verzendkosten?

De kosten voor het verzenden binnen Nederland nemen wij volledig voor onze kosten, als uw bestelling verstuurd moet worden naar het buitenland dan kunt u het bedrag dat aan verzendkosten betaald moet worden uitrekenen. Hover hiervoor over de winkelwagen, op mobiel klikt u op de winkelwagen en selecteer vervolgens ''bekijken'', op deze pagina kunt u de verzendkosten berekenen, de kortingscode toepassen en/of een cadeaubon inwisselen. Selecteer de gewenste optie en voer de gevraagde gegevens in. 

 

Wie verzorgt de verzending?

Voor de verzending binnen Nederland maken we gebruik van DHL en DPD.

 

Kan ik de bestelling ook ophalen?

Bij de bestelling kunt u ingeven dat u de bestelling kosteloos kunt ophalen op ons afhaaladres. U kunt de product(en) dan meestal dezelfde dag nog ophalen tot 21:00 uur, wij sturen u eerst een mailtje hoelaat u terecht kunt voor het afhalen.

 

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Annuleren van een bestelling is uitsluitend mogelijk wanneer een bestelling nog niet in behandeling is genomen of nog niet is verzonden.
Voor het annuleren van een bestelling kunt u bijgaand formulier downloaden en invullen. U bent niet verplicht dit formulier in te vullen en op te sturen. Graag alle correspondentie aangaande het annuleren van een bestelling via e-mail of per post.
Wij handelen uiteraard naar de wettelijke voorwaarden en indien een bestelling geannuleerd wordt, zullen we het betaalde bedrag zsm, maar in ieder geval binnen de wettelijke termijn van 14 dagen, aan u terugstorten.

 

Kan ik het product ruilen?

U kunt de producten ruilen. U kunt het betreffende product in de originele verpakking, gefrankeerd terugsturen naar:

Sportsokwinkel T.A.V. Retourafdeling
Maertensplein 8
3738GJ Maartensdijk
Maartensdijk

Vermeld op een bijgaand briefje het bestelnummer en welk product u retour wilt ontvangen. Indien de retourzending niet door de brievenbus past, geef dan uw pakket af bij een postkantoor. Wij zullen na ontvangst van de retourzending, het nieuwe product zo spoedig mogelijk naar u toesturen. De portokosten voor het opnieuw verzenden nemen wij voor onze rekening.

 

Ik wil een product retourneren. Hoe doe ik dat?

Is een artikel niet naar wens, dan kunt u deze uiteraard binnen 14 dagen naar ons retourneren. U kunt het artikel in de originele verpakking voldoende gefrankeerd terugsturen naar ons adres welke hierboven staat vermeld. De geretourneerde producten dienen onbeschadigd te zijn en in zo oorspronkelijk mogelijke staat te verkeren. Vult u alstublieft alvorens het retourneren het volgende online retour aanmeld formulier in, voor terugstortingen geldt een maximale termijn van 14 dagen.

 

Hoe kan ik betalen?

De betaling van uw bestelling kan vooraf geschieden via iDeal, Mistercash/Bancontact, Giropay, SofortBanking of een overschrijving naar banknummer NL77ABNA0409228400 tnv State-IT. 

 

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Een klacht kunt u te allen tijde aan ons kenbaar maken via het contactformulier op de contactpagina. Wij zullen u een ontvangstbevestiging sturen van uw klacht via het contactformulier. Uw klacht wordt serieus behandeld en wij zullen contact met u opnemen om tot een gepaste oplossing te komen.
Mocht u na ons te hebben ingelicht toch nog behoefte hebben aan een onafhankelijk advies ten aanzien van uw klacht, kunt u contact opnemen met Shopkeuring.nl.

 

Zijn de prijzen van de producten inclusief of exclusief BTW?

Alle prijzen die wij vermelden in de webshop http://sportsokwinkel.nl zijn inclusief BTW. Het bedrag exclusief BTW staat tevens vermeld als u het product opent op de website.

 

Waarom zijn goede sportsokken zo belangrijk?

Sokken zijn een onmisbare schakel tussen uw voeten en uw schoenen. Verkeerde sokken kunnen de ademende kwaliteiten van uw dure hardloop-, ski- en golfschoenen teniet doen. Intersocks Golf, Blue Socks Run en Salomon skisokken, zijn speciaal ontwikkeld om de ademende én ondersteunende werking van uw loop-, ski-, en golfschoenen te bevorderen. De speciale technische vezels zorgen voor extra steun en houden uw voet aanzienlijk droger dan katoenen sokken. Ze voorkomen dat uw voeten te vochting worden. Zo hebben blaren en bacteriën minder kans.

 

Waarom zijn diabetes- en travelsokken belangrijk?

De diabetes- en travelsokken van Reflexa zorgen voor een optimale doorbloeding van uw voeten en onderbenen.
Reflexa Diabetessokken helpen daarmee de klachten waar veel diabetespatiënten last van hebben, te verminderen.
Reflexa Travelsokken zorgen voor een optimale doorbloeding van uw onderbenen. Ze dragen daarmee bij aan het verminderen van de kans op trombose. Bovendien zorgen de sokken bij lange reizen voor een uitgerust gevoel.

 

Krimpen de sokken?

De sokken zijn voorgewassen en krimpen nauwelijks: minder dan 5% bij regelmatig wassen. Houd er wel rekening mee dat de golf & runningsokken bij kouder weer na het wassen soms wat strak kunnen aanvoelen. Dat heeft te maken met de speciale technische vezels van de sok, die optimaal werken bij lichaamstemperatuur. Het ‘strakke’ gevoel is al na enkele tientallen seconden weer verdwenen om weer plaats te maken voor een aangename, stabiele pasvorm.
De Reflexa Diabetes sokken voelen juist opvallend ‘los’ en zacht aan, overigens zonder dat ze gaan lubberen of hangen, dankzij de speciale materialen en unieke constructie.

 

Kunnen de sokken in de droger?

Hoewel de speciale technische vezels waarvan de sok is gemaakt, tegen hogere temperaturen bestand zijn, raden wij gebruik in de droger niet aan. U zult merken dat de sokken al bijna droog uit de wasmachine komen. De droger zal ze overigens niet beschadigen, wel kan de levensduur wat worden bekort.

 

Heeft u ook extra grote maten?

Zowel voor de dames- als de herenmodellen worden voor de meeste modellen in running en golf extra grote maten geleverd. Heren tot en met maat 50, dames tot en met maat 43.

 

Hoe snel heb ik mijn sokken na bestelling in huis?

In principe hebben we alle maten en modellen in Nederland op voorraad. Na ontvangst van de betalingsbevestiging wordt uw bestelling dan ook per omgaande aan u toestuurd. Doorgaans heeft u uw sokken al binnen 1 tot 2 werkdagen in huis.

 

Hoe lang gaan de sokken mee?

Onderzoek heeft uitgewezen dat onze sokken bij de juiste behandeling en zelfs bij intensief gebruik, vele jaren kunnen meegaan. Zónder verlies aan pasvorm en functionele kwaliteiten.

 

Geeft u garantie op de sokken?

Onze sokken worden op high tech machines volgens de allerhoogste kwaliteitseisen gemaakt. Daarom geven we bij normaal gebruik een jaar garantie op productiefouten en overmatige slijtage.

Toch onvolkomenheden?
Stuur uw sokken met een omschrijving van de klacht naar Sportsokwinkel, Maertensplein 8, 3738 GJ Maartensdijk, Ter Attentie Van: Retour Afdeling. U krijgt dan van ons na beoordeling van de klacht een nieuw paar toegestuurd. Voor meer details over bestellingen en klachten verwijzen we u naar onze leveringsvoorwaarden.

×
×
×
×
×
×
×